Renkli Desenli Baskılı Asfalt

Renkli Desenli Baskılı Asfalt

HİZMET DETAY

Düz,Renkli ve Desenli Asfalt yaptırmak için telefon yada maille bize ulaşın,dilerseniz en kısa sürede Auto.Cad ve 3DMax ortamında zevkinize göre projelendirip fiyat teklifimizle birlikte sizinle irtibata geçelim ve çevrenizde fark yaratacak bu benzersiz sistemi kullananlar arasına katılın.
Düz asfalt,Renkli , Desenli asfalt ve yol çizgisi ile ilgili tüm teknik ve genel özelliklere,şartnamelere ve kesit detaylarına aşağıdaki menülerden ulaşabilirsiniz

 NEDEN ASFALT ?

Tarihin en eski yol yapı malzemelerinde olan asfalt

gelişen teknoloji ile kendini yenileyerek günümüzde de en çok kullanılan zemin kaplama malzemesidir.Amerikada Yolların %94’ü , Avrupada %72’si ve Ülkemizde %100’ü sıcak yada soğuk asfalt ile kaplanmaktadır.

* Ekonomik,, bakım gerektirmeyen ve uzun ömürlü bir zemin kaplama sistemidir.
* Süratli uygulama ve aynı gün içinde kullanıma açma.
* Esnek yapısı ile yüksek ısı farklılıklarında bile deforme olmadan çalışma.
* Yüksek sürüş konforu ve kayma direnci.
* Kuvvet yayma özelliği sayesinde daha ince kalınlıklarda uygulama.
* Kolay ve süratli tamir olanağı.
* Düzgün ve sürekli(derzsiz) yüzey oluşturabilme.
* Yeniden kullanılabilirlik(%100 geri dönüşüm)

RENKLİ DESENLİ ASFALT NEDİR? NEREYE VE NASIL UYGULANIR?

RENKLİ & DESENLİ ASFALT uygulaması , son otuz yıl içerisinde geliştirilmiş, en dayanıklı dekoratif zemin kaplama sistemidir. RENKLİ & DESENLİ ASFALT , görünüm ,uygulandığı ortama gösterdiği uyum ve mimari açıdan , tek tek döşenen parke taşı, tuğla ve diğer zemin kaplama ürünlerinin çok ilerisinde dekoratif asfalt baskı sistemidir. Çimentonun mukavemetiyle, asfaltın esnekliğini içeren kompozit bir üründür.

RENKLİ & DESENLİ ASFALT

 dekoratif baskı kalıpları ile asfalta , tuğla , arnavut kaldırımı,balık sırtı,kilitli taş, fisco, kayrak veya tasarlanan herhangi bir desen verilebilir. Asfalt yüzeyi baskı uygulandıktan sonra Renkli Yüzey Kaplama Sistemi kullanılarak yüzey renklendirilir. Renkli Yüzey Kaplama , su bazlı akrilik reçine ile güçlendirilmiş renkli bağlayıcısı ve sertleştiricisi ile özel asfalt kaplama boyasıdır.Asfaltın mukavemetini arttırır, çatlama ve bozulmasını engeller.
RENKLİ & DESENLİ ASFALT

 dekoratif baskı sistemi dünyanın birçok yerinde , her türlü iklim şartlarında ve trafik koşullarında kendini kanıtlamış bir üründür. Amerika’dan Avusturalya’ya kadar uzanan bölgede her türlü kullanım alanında birçok firma tarafından uygulanmaktadır

Kısa sürede edindiği tecrübesi ile uzmanlaştığı inşaat sektöründe imza attığı kaliteli ve güvenilir projelerle ismini ve sektördeki yerini daima sağlamlaştırarak, yurt içinde ve yurt dışında kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarına karşı taahhüt ettiği tüm bu projeleri başarıyla yürütmek, ve güçlü yapısını koruyarak, üst yapı ve inşaat sektöründe TÜRKİYE çapında bir marka haline gelmeyi  hedeflemektedir

RENKLİ & DESENLİ ASFALT NEREYE UYGULANABİLİR?
RENKLİ & DESENLİ ASFALT toprak zeminden itibaren uygulanabildiği gibi mevcut bozulmuş olan asfalt yada beton zemin üzerine de uygulanabilir.

RENKLİ ASFALT

ise mevcut asfalt zeminizi güçlendirmek ve dekoratif bir görünüm elde etmek için sadece renkli yüzey kaplama işlemi ile mevcut asfalt zemininizin üzerine pratik ve hızlı bir şekilde uygulanarak estetik bir görünüm elde edilir.

RENKL&DESENLİASFALT NASIL UYGULANIR?

RENKLİ & DESENLİ ASFALT uygulamasının yapılacağı yerler vaziyet planı üzerinde drenaj, asfalt kalınlığı,desen ve renk seçeneklerine göre CAD ve 3D ortamında firmamız mühendislerince teknik ve görsel açıdan müşteri istekleri göz önüne alınarak projelendirilir ve uygulama sonrasında oluşacak görünüm ve teknik bilgiler uygulama öncesinde canlandırılır.

ZEMİNİN HAZIRLANMASI: RENKLİ & DESENLİ ASFALT ’ın uygulanacağı yüzey, % 92-98 oranlarında sıkıştırılmış ve ıslah edilmiş(stabil) herhangi bir zemin olabilir. Zemin ıslahı gerekiyorsa ; mekanik malzeme, plentmix malzeme yada binder tabakası asfalt meyilleri verilerek gerekli kalınlıkta serilip sıkıştırılarak alt zemin iyileştirmesi yapılır. Renkli Desenli asfalt kaplanacak zemin yeterli kalınlıkta (kullanım alanına göre)beton ise herhangi bir işleme gerek kalmadan üst tabaka olan asfaltın serilmesi işlemine geçilebilir.

ASFALTIN SERİLMESİ: RENKLİ & DESENLİ ASFALT uygulamasında ; özel dizayn sıfır numara(Tip 0-5 asfalt kullanılır. Sıfır numara asfalt % 91,00 0-5 mm agrega,% 2,20 filler,% 6,80 bitüm (A.C. 60/70 penetrasyonlu) ‘den oluşur. Asfalt serilmeden önce, tabakalar arası aderansı sağlamak için mevcut alt zemine 1 lt/m² CRS-1 (su bazlı katyonik emülsiyon) uygulanır. Uygulama yerine gelen 120-130 derecedeki asfalt serilecek yerden biraz uzağa uygun bir yere dökülür. Profil mastarlar asfaltın serilme kotunda , gerekli drenaj durumu da göz önüne alınarak yerleştirilir.Sadece yaya trafiğinin olduğu alanlar için 5 cm kalınlığında,araç trafiğinin olduğu yollarda 6 cm kalınlığında asfalt serimi gerçekleştirilir.Gelberiler ile tesviyesi yapılan veya finişer ile serilen asfalt ,120C°-85C°’ler arasında minimum 1,5 tonluk çift bandajlı silindir vasıtasıyla %91-94 oranında sıkıştırılır.


DESEN VERİLMESİ: Silindiraj işlemi sona erdikten sonra,asfalt min. 80 derece sıcaklıkta iken, projesinde belirlenen desenlere göre seçilen, özel çelik liflerden imal edilmiş Asfalt Desen Kalıpları istikameti doğrultusunda asfalt yüzey üzerine yerleştirilir. Kalıplar yerleştirildikten sonra 4-6 ton/m² düşey kuvvet vuran kompaktörler, şablon kalınlığını asfalta gömene kadar, çelik desen kalıpları üzerinde gezdirilir, kalıp tam olarak gömüldüğü yerinden kaldırılarak ,2-3 sıra daha önceki derzlere yerleştirilir ( istikametinden şaşmaması için ) ve desen verme işlemine devam edilerek 9 mm derinliğinde derzler elde edilir.

ASFALT YÜZEYİN BOYANMASI:
Sıcaklığının 35 C derecenin altına düştüğünde yüzey kaplama işlemine geçilir. Kullanılacak Olan Boya TSE Belgeli ve Teknik Özellikleri(Aşınma ASTM-D 4060-1=0,23 g/1000 devir; ESNEME ASTM-D 522-93A= 0,98’’ ; Kuruma Süresi Katlar Arası TS4317= 3 Saat ; Uçucu Olmayan Madde Miktarı TS 6035=%65 ; Örtme-Kaplama Gücü TS 5808=4,5 m2/lt; Yapışma Mukavemeti TS 4313=Tip-0 ; Sıcaklık Limitleri TS 6293= -20/+125oC; Suya,Tuzlu Suya,Sıvı Sabun,Mineral Yağ ve Benzine Karşı Dayanımı TS39/T TS 11590=UYGUN olmalıdır.)Sistem iki kompenantlıdır. Birincisi su bazlı renkli bağlayıcı ikincisi sertleştiricidir. Bu iki kompenant(bileşen) ve 3-4 litre su 20 litrelik bir kovaya boşaltılır, karıştırıcı 400 – 500 devirlik ½ inçlik matkaba takılarak , 2-3 dakika iyice karıştırılır. Boyanın yüzeylerde ton farkı olmaması için her seferinde aynı miktarda su kullanılır.
Boya 110 PSİ’ lik hava kompresörüne bağlanan çift kademeli pompa ve buna bağlı püskürtücü ile asfalt yüzeye püskürtülür. Asfalt yüzeye püskürtülen boya özel fırçalar ( 80 cm genişlikte ) ile asfaltın siyah rengi kalmayacak şekilde yayılır, aynı işlem ilk kat boya işlemi bitirildikten sonra ikinci kat içinde tekrarlanır. İkinci kat boyanın kurumasını müteakiben ( yaklaşık 2-3 saat ) yüzeye su geçirimsizlik ve mevcut boyanın korunması özelliğine sahip renkli cila işlemi püskürtme yöntemi ile atılarak Renkli Asfalt Yüzey Kaplama İşlemi tamamlanmış olur. Renklendirme uygulamasından yaklaşık (23 0C ve %50+/-5 Rh) 4-5 saat sonra yaya trafiğine, 48 Saat sonrada araç trafiğine açılabilir.

Asfalt Boyasının Faydaları:

a) Sertleştirici sayesinde asfaltın aşınma mukavemeti normal asfalta göre üç kat artar.(Taber Aşınma Testi ASTM D-4060)
b) Bileşimi sayesinde asfalt -20 derece ile , +125 derece sıcaklığa kadar dayanıklılığını muhafaza eder(TS 6293)
c) Esnekliği sayesinde asfalt zeminde meydana gelebilecek çökmelerde bile yüzeyden deforme olmaz(Esneme Testi ASTMD-522)
d) Her türlü dış etkenlere karşı yüzeyden ayrılmama ve uzun süre renkli görünüm (Yapışma TS4313)
e-) Dış ortamda karşılaşabileceği her türlü kimyasal maddeye (Su, Tuzlu Su, Sıvı Sabun, Deterjan, Mineral Yağ ve Benzin) karşı üstün dayanım.(TS 39-11590)

RENKLİ DESENLİ ASFALT TEKNİK VE GENEL ÖZELLİKLERLERİ

EKONOMİK:Asfalt bilinen en ucuz ve dayanıklı zemin malzemesidir. RENKLİ & DESENLİ ASFALT uygulaması kilitli parke taşına nazaran işçilik ve zaman açısından büyük tasarruf sağlar. Uygulama çok seri(Min:1000-1250 m2/Gün) yapıldığından yol ve kaldırımlar aynı gün içinde ( boyama işleminden 4-5 saat sonra ) yaya trafiğine 48 saat sonra araç kullanıma açılabilir.

ESTETİK: RENKLİ & DESENLİ ASFALT ,bütün bir malzeme olduğundan,beton veya doğal taşın klasik görüntüsünü kalıcı olarak elde edersiniz.Çökme ve kabarma olmaz,derzler bozulmaz,düzgülüğünü ve güzelliğini yıllarca muhafaza eder. Standart desen ve renkler dışında özel desen ve renk seçenekleri sunar.

DAYANIKLI: RENKLİ & DESENLİ ASFALT özel boyası sayesinde asfaltın mukavemetini 3 kat arttırır. Bu nedenle benzeri ürünlere karşı daha dayanıklıdır.

EMNİYETLİ: Araçlar RENKLİ & DESENLİ ASFALT uygulanmış yola girdiklerinde ses ile kulağı, görünüm ile de gözü ikaz eder ve dikkati artırır, yavaşlama ihtiyacı duyulur.Kilitli parke taşlı yollarda derzlerin boşalması nedeni ile yerlerinden oynamış taşlar birbirine vurarak rahatsız edici sesler çıkarırlar, araçlar taşı fırlatabilirler. RENKLİ & DESENLİ ASFALT uygulanmış yollarda böyle bir tehlike söz konusu değildir.

TEMİZ : Beton ve doğal taşlı yollarda derzlerdeki kum dolgusu süpürme esnasında boşalır, derzlerin su geçirmesi ve don nedeniyle oluşan hacim genişlemeleriyle alt yapı bozulur, derzlerden bitkiler çıkar, üzerine basınca su sıçratır. Bu nedenle devamlı tamir ve bakım kaçınılmazdır. Homojen bir malzeme olan RENKLİ & DESENLİ ASFALT ise bakım gerektirmez, su veya vakumlu süpürge araçları ile kolayca temizlenebilir.

SAĞLIKLI : Kilitli parke taşlarda derzlerden saçılan bitkilerin yok edilmesi için kullanılan kimyasallar çevre sağlığına zarar verir. Derz dolgusu kumlar ise rüzgar da uçuşarak yayaları rahatsız eder. RENKLİ & DESENLİ ASFALT ‘ta bu sakıncalar yoktur.

GÜVENLİ: Herhangi bir toplumsal olayda yerden kolaylıkla sökülebilen taşlar kötü niyetle kullanılabilir. RENKLİ & DESENLİ ASFALT ‘ ta tam güvenliktesiniz.

UYUMLU : Tarihsel ve kentsel doku ile uyumlu olması ve istenilen şekilde baskı yapılabildiği için restorasyon çalışmaları için ideal çözümdür.

SÜRATLİ UYGULAMA : Günde 1000 m2 uygulanabilme kapasitesine sahiptir.

LOGO : Müşteri isteği doğrultusunda özel logolar ile ilgili desen kalıpları hazırlanarak uygulama imkanı sağlanır.

ASFALT BOYASI TEKNİK ÖZELLİKLERİ

* Karışım Ömrü  TS 11590 ‘a göre min:2,5 Saat
* Katı(Uçucu Olmayan) Madde Miktarı TS6035 EN ISO3251’e göre %69
* Kaplama Gücü TS5808’e göre 8m2/Lt
* Kuruma Süresi TS 4317’e göre;
*Dokunma zamanı en çok 100 dak.
*Kuru dokunma zamanı en çok 150 dak.
*Tamamen kuruma zamanı en çok 180 dak.
*İkinci katın uygulama zamanı en çok 190 dak.
* Darbeye Dayanım TS11590’a göre  UYGUN
* Suya, Tuzlu Suya, Sıvı Sabun ve Deterjana, Mineral Yağlara, Benzine, Alkaliye Dayanım TS   EN ISO  2812-2’e göre UYGUN
* Ovalama Dayanıklılığı TS5808’e göre UYGUN
* Yapışma Mukavameti TS 4313 EN ISO 2409’a göre Tip-0
* Esneme Testi ASTM D-522 Test Metot-A’a göre %26,4
* Aşınma Testi ASTM D-4060 Taber’e göre H-10 için 1000 Devir 0,15 Taber Wear Index
* Sıcağa Dayanım TS 789’a göre UYGUN(+125C)
* Soğuğa Dayanım UYGUN(-20C)

Asfalt Kaplama Boyaları Tek Setlik ambalajlar halinde piyasa’ya arz edilir ve her bir set Renkli Bağlayıcı ve Sertleştirici’den oluşmaktadır..Ambalaj ağırlığı 22,00 Kge olup çift katta (450-500 mic. K.F.K)püskürtme yöntemi ile 20+-2 m2 alan kaplamaktadır. Asfalt Kaplama Cilası ile su geçirimsizlik ve paralklık sağlanarak boyanan yüzeyin korunması amaçlanmaktadır. Tek setlik ambalajlarda piyasaya arz edilen  cilaları renkli ciladan oluşmaktadır.Ambalaj ağırlığı 11,00 Kge olup püskürtme yöntemi ile 100+-5 m2’lik alan kaplanmaktadır.

Asfalt Desen Kalıpları titreşime dayanıklı ve yüksek kopma mukavemetine sahip 9mm çapındaki özel bir halat türünün istenilen desenlere ait kaynak fikstürlerinde kaynaklı birleştirilmesiyle imal edilmektedir.Standart desenlerin yanında müşterilerimizin isteği doğrultusunda özel logo ve desenlerde yapılabilmektedir.Her ebatta ve desende üretilen Desen kalıpları ile kullanım şartlarına uyulduğu takdirde min. 1400-1500 basım gerçekleştirilebilir.Kullanım sonrası oluşan hasarların tamir edilebilmesi sayesinde kullanım ömrü daha da arttırılabilmektedir.